چگونه کووید 19 بر سلامتی روان مردان تاثیر می گذارد؟

به گزارش مرکز روابط عمومی کلینیک ساج به نقل از نشریه الکترونیک healthline، یک بررسی جدید نشان داده است که بیماری همه گیر  COVID-19 بیش از آنچه که تا کنون توسط متخصصین و پژوهشگران گفته شده، بر سلامت روان و شرایط عمومی مردان تأثیر گذاشته است. 77 درصد از آقایانی که در این بررسی مورد مطالعه قرار گرفته اند، اظهار داشتند که در حال تجربه استرس بالایی هستند و 59 درصد هم از احساس انزوای آزار دهنده سخن گفته اند. حدود 45 درصد هم گفته اند که سلامت عاطفی و روانی آنها در این دوره دشوار کاهش یافته است.

 

همه این ها در حالی رخ می دهد که به اذعان کارشناسان، مردان تمایل کمتری به درمان های جسمی و یا روحی نشان می دهند و معمولا اعتقادی به استفاده از سیستم های درمانی و یا مشاوره ای ندارند. اصولا آقایان در زمان ابتلا به هر بیماری ترجیح می دهند که با آن کنار آمده و یا منتظر می مانند که بیماری به صورت خود به خودی درمان شود بنابراین زمانی که در مواجهه با ویروس کرونا ناچار به ملاقات با پزشک و طی مراحل درمان و دوران نقاهت می شوند، این موضوع باعث می شود که فشار روانی زیادی به آن ها وارد شود.

 

از سوی دیگر یک نظرسنجی جدید آنلاین بررسی کرده است که چگونه شیوع ویروس کرونا بر مردان از نظر روحی و جسمی تأثیر گذاشته و همچنین رفتارهای بهداشتی روزمره آنها را تغییر داده است. همچنین داده های به دست آمده از این نظر سنجی حاکی از آن است که مردان در مواجه با شیوع ویروس کرونا اضطراب و استرس بیشتری را نسبت به رکود اقتصادی سال 2008 تجربه کرده اند. نتایج جالبی هم از این نظر سنجی به دست آمده که نشان می دهد 28 درصد آقایان به دنبال شیوع این ویروس بیشتر می خوابند، 22 درصد از آن ها ورزش را به فعالیت های روزانه اضافه کرده اند و 19 درصدشان هم سعی می کنند که وعده های غذایی سالم تری مصرف نمایند.دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که مردان در طی دوران ابتلا به بیماری کرونا تمایل بیشتری برای مخفی کردن این موضوع و ادامه حضور در محیط کار و اجتماعات داشته اند.

 

ترجمه از: https://www.healthline.com/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *