دکتر علی آقایی جراح دندانپزشک عنوان کرد:
بیماران دیابتی برای مراجعه به دندان پزشکی از کنترل بودن قند خون شان مطمئن شوند

یکی از توصیه هایی که همواره به بیماران دیابتی می کنیم این است که پیش از مراجعه به دندانپزشکی از کنترل بودن سطح قند خونشان اطمینان حاصل کنند. قند زیر 70 و بالای 200 بیمار را در موقعیت های ریسک قرار داده و تنها در صورت موارد اورژانسی می توان به این بیماران خدمات دندانپزشکی ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی کلینیک ساج، دکتر علی آقایی جراح دندان پزشک، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: به طور کلی بیماران مبتلا به دیابت و کسانی که داروی خود را به درستی مصرف کرده و قند ناشتای بین 100- 120 دارند، ملاحظات خاصی نداشته و می توانند بدون هیچ نوع نگرانی ای برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به مراکز دندان پزشکی مراجعه نمایند.

وی افزود: اما زمانی که صحبت از رعایت ملاحظات در مورد بیماران دیابتی می شود، روی صحبت ما با کسانی است که قند زیر 70 و یا بالای 200 دارند. انجام خدمات برای این بیماران تنها با رعایت تدابیر خاصی امکان پذیر است و به همین دلیل توصیه می شود که فقط در صورت نیاز به خدمات اورژانسی پس از مشورت با یک متخصص غدد به مراکز دندانپزشکی مراجعه نمایند.

این جراح دندان پزشک در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از نکاتی که بایستی افراد مبتلا به دیابت رعایت نمایند این است که در نوبت صبح و پس از مصرف انسولین یا سایر داروهای مرتبط با دیابت و صبحانه معمول خود به مرکز دندان پزشکی مراجعه نمایند و این کار را به نوبت عصر موکول ننمایند.

دکتر آقایی در رابطه با بیمارانی که وضعیت قند خون شان متزلزل بوده و قابل پیش بینی نیست، گفت:این گروه از بیماران به دلیل این که سیستم دفاعی بدنشان نسبت به سایرین ضعیف تر بوده و بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند بایستی مدتی قبل از شروع اعمال دندان پزشکی و با تجویز پزشک ، مصرف آنتی بیوتیک را آغاز نمایند تا احتمال رخ دادن عفونت را کاهش دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بخش دندان پزشکی کلینیک شبانه روزی ساج، با رعایت تمامی پروتکل های لازم در ارتباط با بیماران دیابتی، امکان ارائه تخصصی ترین خدمات دندان پزشکی به این گروه از مراجعه کنندگان فراهم شده و همکاران ما همه روزه آماده ارائه با کیفیت ترین خدمات دندان پزشکی به تمامی مراجعین محترم هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *